Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Ο Χρόνος και ο άνθρωπος….

Ο Χρόνος και ο άνθρωπος….
  Η Κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο έγινε για τον άνθρωπο μέτρο του χρόνου, οι δείκτες του παγκόσμιου ρολογιού είναι ο ουράνιος χορός των άστρων και η εναλλαγή των εποχών

Από τα βάθη της αρχαιότητας και καθώς εξελίσσονταν οι άνθρωποι μέσα στους διάφορους πολιτισμούς δόθηκε μεγάλη σημασία στον κύκλο των εποχών του χρόνου. Σε πρώτη φάση αυτό έγινε για καθαρά πρακτικούς λόγους καθώς η εναλλαγή των περιόδων του ετήσιου κύκλου σηματοδοτούσε σιγά-σιγά την έναρξη και την λήξη ανθρώπινων εργασιών που στην αρχή είχαν να κάνουν με την γεωργία, άρα με την σπορά και την συγκομιδή. Αργότερα όταν το κυνήγι αλλά και πιο μετά η κτηνοτροφία άρχισαν να γνωρίζουν πρόοδο και ανάπτυξη, οι ετήσιοι εποχικοί σταθμοί συνδέθηκαν και με τον κύκλο της αναπαραγωγής των ζώων, αφού το κρέας τους, όπως και τα βρώσιμα φυτά και οι καρποί, έγινε τροφή τον ανθρώπου.
Με αυτόν λοιπόν τον τρόπο ο κύκλος του έτους έγινε συνώνυμου του χρόνου, και επειδή από αυτόν τον κύκλο εξαρτώ νταν σε πολύ μεγάλο βαθμό η ζωή, η πρόοδος και η εξασφάλιση της συνέχειας της ανθρώπινης κοινωνίας στον νου των ανθρώπων έλαβε συμβολική σημασία. Έτσι μέσα στα πλαίσια της ανθρώπινης ανάγκης για λατρεία, το πανηγύρι της ζωής και ο φορέας της συντήρησης της, η φύση έγιναν τα κύρια σύμβολα τόσο της πρωτόγονης όσο και της ύστερης θρησκευτικής δομής των πολιτισμών της γης. Εξάλλου ο κύκλος των εποχών και  η αδιάκοπη εναλλαγή τους έγιναν σύμβολα του απείρου και του επέκεινα έτσι και οι πρωτοεμφανιζόμενες θεότητες λατρεύτηκαν  σε συνάρτηση με τον κύκλο της σποράς του θερισμού και της αναπαραγωγής.
 
Σάμπατς, οι γιορτές των μάγων…..
Το γαϊτανάκι των γιορτών της σποράς και της συγκομιδής, συνδέουν τον άνθρωπο με την φύση και το υλικό της ζωής, κάνοντας τον να αποκτά την θέαση του απείρου και του δίνουν την ευκαιρία να μετέχει έστω πρόσκαιρα στην ουσία της αθανασίας
Ας έλθουμε όμως στο θέμα μας,, τι είναι τελικά τα Σάμπατς, από πού προέρχονται και πως εορτάζονται; Το πώς; Μπορεί ο καθένας να γιορτάσει τα Σάμπατς μόνος του ή στα πλαίσια μιας ομάδας θα το δούμε παρακάτω, εδώ θα δούμε πρώτα τι είναι και έπειτα από πού προέρχονται.  Τα Σάμπατς είναι   οκτώ γιορτές, οκτώ χρονικά σημεία-ακτίνες του ετήσιου τροχού (Wheel of the Year),  τα οποία εναλλάσσονται  σηματοδοτώντας το πέρασμα των εποχών. Πιο συμβολικά είναι οκτώ μεγάλες φυσικές παλίρροιες, με τις οποίες οι μάγοι και οι μάγισσες έρχονται σε επαφή με την φύση και την ενέργεια της ζωής.
Πολλοί λένε ότι η λέξη Σάμπατ, προέρχεται από την Γαλλική λέξη Sebbatre, που σημαίνει όργιο, υποδηλώνοντας τον διονυσιακό οργιαστικό χαρακτήρα αυτών των γιορτών. Όμως αν το ψάξει κανείς βαθύτερα μέσα στις πηγές της ευρωπαϊκής ιστορίας  θα δει ότι ο χαρακτηρισμός αυτός δόθηκε από τις αισχρές δίκες της ιεράς εξέτασης. Άρα αυτή η προτεινόμενη ερμηνεία μάλλον κρύβει παρανόηση και είναι αμφισβητήσιμη. Στον αντίποδα αυτής της ερμηνείας βρίσκεται η λιγότερο γνωστή ετυμολογικής προσέγγισης της λέξης ως προερχομένης από την Μεσοποταμιακή λέξη Σαμπάτου, της πιο σημαντικής ημέρας του μήνα! Από εκεί προήλθε η εβραϊκή λέξη «Σαμπάτ» η οποία μεταγράφηκε στα αγγλικά ως Σάμπαθ! Προσωπικά βρίσκω πιο λογική αυτήν την εξήγηση λόγω της καταπληκτικής ομοιότητας των δύο λέξεων.
Έστω και αν σήμερα η λέξη  έχει αλλάξει ριζικά έννοια ωστόσο διατηρεί την γοητεία της αρχαίας της ρίζας καθώς και τότε και σήμερα πίσω της κρύβεται ο κύκλος του χρόνου. Σε τελική ανάλυση οι μεγάλες γιορτές του έτους είναι ο ερωτικός χορός του Αρσενικού Θεού και της Θηλυκής Θεάς, ο κύκλος του θανάτου, της γέννησης και της αναγέννησης, εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι η κάθε γιορτή του χρόνου έχει και την πολικά αντίθετή της μέσα στον οκτάκτινο τροχό (π,χ Beltane-Samhain) . Ας δούμε τώρα πως μπορούμε να γιορτάσουμε το κάθε Σάμπατ και να έλθουμε και εμείς σε επαφή με τον κύκλο και της ενέργεια της δύναμης της ζωής και της φύσης.
 
Shamhain,  Η Γιορτή των νεκρών
Το σκοτεινό μισό του χρόνου σηματοδοτεί την κάθοδο στο εσωτερικό βάθος της ψυχής, στην καρδιά της μήτρας της Θεάς και την αναμονή της ανάστασης της ζωής, το σύνορο των νεκρών είναι πολύ λεπτό γιατί γέννηση και θάνατος είναι ένα
Τα ετήσια Σάμπατς, χωρίζονται σε αυτά που ανήκουν στο φωτεινό μισό του χρόνου και σε αυτά που ανήκουν στο σκοτεινό μισό του. Το φωτεινό μισό αρχίζει με την γιορτή του  Beltane (1 Μαΐου)  και το σκοτεινό μισό με το Shamhain. Το Shamhain, γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου, ονομάζεται αλλιώς γιορτή των νεκρών και είναι το γνωστό σε όλους μας Halloween και στα κέλτικα σημαίνει Summer's end, τέλος του καλοκαιριού.. Κατά πολλούς αυτή η ημερομηνία είναι και η πρωτοχρονιά του παγανιστικού έτους γιατί τα παιδιά της Μεγάλης Μητέρας το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν είναι να αποβάλλουν το φόβο του θανάτου γνωρίζοντας τα μυστήρια του. Άλλωστε ο θάνατος και το κάρμα ανήκει στην σφαίρα δικαιοδοσίας της Θεάς ως συντηρητριας της ζωής και του Θεού ως κυρίου του τροχού.

Για αυτό το  Samhain θεωρείται το τέλος και αρχή του τροχού του έτους, αυτήν την νύχτα όλα μπορούν να συμβούν γιατί είναι μια «νύχτα γεμάτη Θαύματα, νύχτα γεμάτη μάγια (‘Όνειρο Θερινής νύχτας, W. Shakespeare). Η Συμβολική σημασία αυτής της γιορτής είναι ο Θάνατος και η γέννηση, η οποία ολοκληρώνεται στην αμέσως επόμενη γιορτή. Αυτή την μέρα τιμώνται οι πρόγονοι μας, οι οποίοι, τώρα που το πέπλο των κόσμων γίνεται λεπτό, είναι ανάμεσα μας, επίσης είναι μια κατάλληλη ευκαιρία να πετάξουμε από την ζωή μας ότι έχει πλέον παλιώσει και πεθάνει.  Τέλος σήμερα γιορτάζουν και τιμώνται όλες οι χθόνιες αλλά και οι θυσιασμένες θεότητας, η Περσεφόνη κατεβαίνει στον Άδη, η Ιστάρ ψάχνει τον εραστή της στον κάτω κόσμο της αδελφής της Ερεσινγκάλ.
Πώς όμως θα γιορτάσουμε την μέρα των νεκρών; Στην βαθειά νύχτα, όταν η σελήνη και τα αστέρια φωτίζουν την σιγαλιά της, θα στολίσουμε το κύκλο μας με φθινοπωρινά φύλλα, καθώς και με κόκκινους, κίτρινους και πορτοκαλί καρπούς, όπως μήλα και κολοκύθες. Όποιος είναι καλός στην καλλιτεχνία μπορεί να σκαλίσει τις κολοκύθες ώστε να πάρουν μορφή προσώπου και να ανάψει μέσα κεριά, επίσης πολλοί βάζουν και άλλα αντικείμενα που θυμίζουν τον κόσμο των νεκρών, όπως ξύλινες νεκροκεφαλές, φαντάσματα ή και χάρτινους σκελετούς, τέλος μπορείτε να βάλετε και σκούπες από ρείκια και μαρμίτες. Ο Βωμός πρέπει να στολιστεί με υφάσματα πορτοκαλί ή μαύρου χρώματος  Στην Αγγλία αλλά και την Αμερική πολλά κόβενς (συνάξεις μαγισσών) στήνουν βωμούς στην ύπαιθρο και στολίζουν εντυπωσιακά τους κύκλους τους που φαντάζουν κάτω από το φως των πυρσών σαν να βγήκαν από κάποιο παραμύθι.
Όταν όλα είναι έτοιμα επικαλεστείτε τις δυνάμεις των στοιχείων καθώς και τις χθόνιες θεότητες  και αρχίστε να υμνείτε την ζωή που αρχίζει και τελειώνει μέσα στον αέναο κύκλο της. Αυτήν την βραδιά καλό θα ήταν να κάνει κανείς κάποιο ξόρκι που θα διώξει οτιδήποτε νεκρό είναι στην ζωή μας και θα σπάσει τον συναισθηματικό δεσμό που μπορεί να έχουμε μαζί του. Έχουμε στον κύκλο μας κρασί ή μηλόκρασο ή και χυμό κολοκύθας καθώς και στάρι ή αλλά προϊόντα της γης και στο τέλος της γιορτής πριν ανοίξουμε τον κύκλο τα προσφέρουμε στις χθόνιες θεότητες ως τον καρπό της ευχαριστίας μας για το δώρο της ζωής και του θανάτου.
 
Yule, το φως του χειμωνογέννητου βασιλιά
Το Φως γεννιέται μέσα στην πιο σκοτεινή νύχτα ο Αρσενικός Θεός, ο κύριος του φωτός και του σκότους γεμίζει ελπίδα τις καρδιές των ανθρώπων που από την αρχαιότητα γύρω από την φωτιά πρόσμεναν το χαμόγελο της άνοιξης που ακολουθεί τον Βαρύ χειμώνα

Στις 20 με 23 του Δεκεμβρίου, στο χειμερινό ηλιοστάσιο ανατέλλει το Yule και ο χειμωνογέννητος Θεός, ο βασιλιάς του φωτός γεννιέται την πιο σκοτεινή νύχτα του χρόνου και κυριεύει το σκοτάδι. Η Γιορτή αυτή είναι ακόμα μια ευκαιρία να στήσουμε κύκλο και να τιμήσουμε το πανηγύρι της ζωής, αφού η πύλη του θανάτου μας δείχνει την άλλη της πλευρά αυτής της γέννησης και της ελπίδας. Σήμερα γεννιέται ο κύριος του τροχού, το βασιλικό θείο βρέφος, Ο Βωμός στολίζεται με τα χρώματα του χρυσού και της πορφύρας, στον κύκλο πρέπει να υπάρχουν κλαδιά από έλατο και πρίνο, κουκουνάρια, έχουμε ανάψει κεριά τα οποία όμως δεν πρέπει να είναι πολλά αλλά ίσα, ίσα να φωτίζουν τον χώρο. Πριν το στήσιμο του κύκλου, είτε είστε μόνοι, είτε είστε ομάδα, καθίστε στο κρύο έδαφος ή στο πάτωμα του χώρου που έχετε ως ναό και αφουγκραστείτε την νύχτα που σας περιβάλει νιώθοντας παράλληλα την ευλογία του φωτός να απλώνεται μέσα στην καρδιά σας. Έπειτα στήστε τον κύκλο σας και ανάψτε τα κεριά σας γιορτάζοντας την γέννηση της φλόγας του φωτός, επικαλούμενοι τον αρσενικό θεό μια και η συγκεκριμένη γιορτή ανήκει στον αδάμαστο αρσενικό θείο ταύρο.
Κάποια κόβενς, στο εξωτερικό ως επί τω πλείστον, ανάβουν στο κέντρο  του υπαίθριου κύκλου τους μόνο μια μεγάλη φωτιά ρίχνοντας μέσα Ιξό, πρίνο και κέδρο να καίνε και χορεύουν γύρω από αυτήν υψώνοντας κώνο δύναμης, πως θα το κάνετε αυτό; Πρώτα από όλα ο σωστός κώνος προϋποθέτει πάνω από δύο άτομα, τα οποία χέρι-χέρι αρχίζουν έναν ρυθμικό ψαλμό (όπως πχ το έκο έκο αζαράκ) χορεύοντας ελικοειδώς σχηματίζοντας σπείρα αυξάνοντας σε κάθε κύκλο την ένταση της φωνής και ξεσπώντας την ένταση της ενέργεια σχηματίζοντας πάνω από τον κύκλο κώνο δύναμης. Αν είστε όμως μοναχικοί μάγοι (Solitary Witch) και ακολουθείτε μοναχική πορεία στο μονοπάτι της μαγείας, μπορείτε απλά να τραγουδήσετε ρυθμικά κάτι χορεύοντας σπειροειδώς γύρω από τον εαυτό σας, κάνοντας το ίδιο με το παραπάνω, απλά η ενέργεια που θα εκλυθεί θα είναι αυτή που μπορεί ένα  μόνο άτομο να παράγει.
Στο τέλος φορτίστε ένα ξόρκι στο οποίο θα ζητάτε κάτι που θα γεννηθεί στην ζωή σας προκειμένου αυτή να γίνει καλύτερη, στο προηγούμενο Σάμπατ θάψαμε ότι νεκρό στοίχειωνε την ύπαρξη μας, τώρα φυτεύουμε ένα σπόρο ελπίδας και θετικότητας ευχόμενοι να ανθίσει σύντομα. Τώρα μπορείτε να ανοίξετε τον κύκλο σας αφού έχετε κάνει τις προσφορές σας που για αυτήν την ημέρα μπορεί να είναι Κρασί γλυκό βαθυκόκκινο  κρασί και γλυκό ψωμί που μπορείτε οι ίδιοι να φτιάξετε σε σχήμα ανθρώπου η ότι άλλου συμβόλου θέλετε. Γενικά είναι καλό να προσφέρουμε σπονδές από προσφορές που έχουμε σε ένα βαθμό φτιάξει οι ίδιοι.
 
Imbolc, Η Γιορτή της Ιερής Πυράς
Η φλόγα της νύχτας γίνεται φωτιά που εξαγνίζει το σώμα και την ψυχή των μάγων και των μαγισσών για να περάσει η συνείδηση σταδιακά στην επόμενη γιορτή που θα σηματοδοτήσει το πέρασμα από την κοιλάδα του θανάτου στα όρη της ζωής

Σε παλαιότερο άρθρο  (Mystery Τέυχ. ….) είχαμε αναφέρει  ότι ο μήνας Φεβρουάριος προέρχεται από το λατινικό ρήμα Februare που σημαίνει Εξαγνίζω. Έτσι αυτή η περίοδος είναι αφιερωμένη στον εξαγνισμό έτσι το Σάμπατ αυτού του μήνα το Ίμπολκ ή Candlemas (2 φεβρουαρίου)  είναι αφιερωμένο στην Λευκή Θεά της φωτιάς και των καθαρμών,  Μπριγκίτα. Αυτός είναι και ο λόγος που αλλιώς ονομάζεται γιορτή των φώτων.
Για να γιορτάσουμε, να τιμήσουμε και να έλξουμε στην ζωή μας το φως όχι πλέον της ελπίδας αλλά της φωτιάς, του εξαγνισμού και της κάθαρσης, στολίζουμε τον κύκλο μας  με λευκά άνθη, γυμνά κλαδιά και ξύλινες σκούπες, αν στήσουμε βωμό τον ντύνουμε με λευκά υφάσματα,  λευκόχρυσα τούλια και οργάντζες. Γύρω-γύρω ανάβουμε όσο πιο πολλά κεριά μπορούμε ενώ στο τέταρτο του βορρά ανάβουμε μέσα σε ένα πυρίμαχο σκεύος φωτιά και καίμε ρέϊκια. ξερά κλαδιά και φύλλα. Πολλές pagan ομάδες ανάβουν στον βορρά μεγάλη φωτιά ή και φτιάχνουν τον κύκλο από φωτιά ενώ η Ιέρεια της σύναξης  φοράει ένα μεγάλο στεφάνι, φτιαγμένο από κεριά και λέγεται στέμμα ή κορώνα των φώτων ή της φωτιάς. Προσοχή όποιος αποφασίσει να κάνει κάτι τέτοιο πρέπει να προσέχει πάρα πολύ διότι έχουν γίνει διάφορα ατυχήματα, είναι καλό δε αυτό να γίνεται μόνο στα πλαίσια μιας ομάδας και όχι μεμονωμένα.
Όταν έχετε λοιπόν στήσει τον κύκλο σας επικαλεστείτε την Λευκή Θεά, έχοντας στο νου σας ότι η Brigid είναι η Ιρλανδική τριπλή Θεά των τεχνών και της θεραπείας. Έπειτα μόλις επικαλεστείτε τα τέταρτα και τις θεότητες γράψτε σε ένα χαρτί τα ελλατώματα σας ή τους φόβους σας και ένας- ένας, αν είστε πολλοί, κάψτε τις έγνοιες σας στο σκεύος της φωτιάς το οποίο θα πρέπει να καίει αδιάκοπα σε όλη την διάρκεια της τελετής στον βορρά..
Έτσι όλα τα άγχη και τα βάρη της ψυχής και του σώματος εναποτίθενται στην Λευκή Κυρά στην οποία είναι καλό μετά από αυτό να τραγουδήσετε ύμνους χαράς, ευλογίας και ευχαριστίας. Πολλοί επιλέγουν να έχουν μέσα στον κύκλο τύμπανα και  άλλα κρουστά τα οποία θα πρέπει να χτυπάνε υποβλητικά δημιουργώντας πολεμική ατμόσφαιρα ( στο ίδιο τεύχος που προανέφερα θα δείτε τον συμβολισμό του επόμενου μήνα από τον Φλεβάρη, τον Μάρτιο που είναι αφιερωμένος στον Αρσενικό Πολεμικό Θεό). Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε ότι η Τριπλή θεά παίρνει την  μορφή της παρθένου που είναι και πολεμίστρια, της Μητέρας καθώς και της Σοφής Γραίας. Όταν τελειώσει το δρώμενο προσφέρετε σπονδές στην ασίγαστη φλόγα όπως π.χ Καρπούς Κέδρου ή οτιδήποτε άλλο επίσης κάντε προσφορά κρασιού ή χυμού και άρτου. Τώρα είμαστε έτοιμοι να πάμε στο μεγάλο πέρασμα, το Επόμενο Σάμπατ.
 
Ostara, Η Εαρινή Ισημερία
Το πέρασμα, μέσα από τις ατραπούς του Οκτάστινου τροχού οδηγεί στην ανάσταση της συνείδησης, που καλείται τώρα να περάσει από το σκοτάδι στο λυκαυγές του φωτός, το οποίο θα φανερωθεί μέσα σε όλη του την μεγαλοπρέπεια μόλις μια ακτίνα αργότερα

Το Οστάρα (Eostre) είναι το Σάμπατ της Εαρινής ισημερίας, η οποία λαμβάνει χώρα 20-23 του Μαρτίου και από εκεί προέρχεται η αγγλική λέξη που γνωρίζουμε σήμερα ως Easter και σημαίνει ακριβώς το ίδιο πράγμα, Πάσχα δηλαδή πέρασμα από την δύση στην ανατολή. Άλλοι αναφέρουν ότι σημαίνει « Ο Μήνας της Έναρξης» με λίγα λόγια πρωτοχρονιά ή ανατολή του νέου έτους. Τόσο οι Ρωμαίοι όσο και οι βαβυλώνιου γιόρταζαν άλλωστε την αρχή του νέου έτους την ημέρα της ισημερίας.
Η Δύση είναι ο Θάνατος ενώ η Ανατολή συμβολίζει!  Αυτή η ημέρα είναι αφιερωμένοι στις θεότητες που πέρασαν από τον πυθμένα του Άδη για να βρεθούν στο φως της ζωής, Ο Όσιρης, η Ιστάρ και ο Ταμμούζης, ο Μίθρας αλλά και ο Μαρντούκ που νίκησε την Τιαμάτ και πέρασε τον κόσμο από το σκότος στο φως, μπορούν σήμερα να επικληθούν για να εντυπώσουν στο είναι μας την έννοια του περάσματος από τον Θάνατο στην Ανάσταση. Σήμερα γιορτάζεται η ανάσταση της φύσης, οι κάμποι ανθίζουν και οι πεταλούδες της άνοιξης ανοίγουν δειλά-δειλά τα φτερά τους. Ίσως το κλειδί αυτής της μέρας να είναι η λέξη μεταμόρφωση, καθώς η φύση μεταμορφώνεται και πετάει τα χρώματα του πένθους φορώντας το πολύχρωμα ένδυμα της χαράς.
Ο Βωμός σήμερα καλύπτεται με πράσινα ανοιχτά χρώματα  ( κάποιοι βάζουν και κόκκινα ανοιχτά), ενώ ο κύκλος στολίζεται με μπουκέτα αγριολούλουδων ώστε να νιώσουν όλοι την άγρια χαρά της φύσης που γονιμοποιείται από το σπέρμα που κοιμόνταν το χειμώνα και αφυπνίστηκε την άνοιξη . Αν στήσετε κύκλο στην ύπαιθρο τότε είναι καλό όλο το εξωτερικό περίγραμμα του κύκλου σας να καλύπτεται με άνθη και στην μέση  να στηθεί ένας στρογγυλός κορμός δέντρου στον οποίο να έχετε πάνω φαλλικά σύμβολα και δίπλα έναν κάλυκα που θα συμβολίζει την Θεά. Κάποια covens βάζουν πάνω στον βωμό τους την λεγόμενη  Πριαπική ράβδο, η οποία είναι ένα ραβδί30 εκατοστώνπου θυμίζει φαλλό και πήρε το όνομα της από τον Πρίαπο τον Ρωμαίο Θεό της γονιμότητας. Αλλά και οι μοναχικοί μάγοι μπορούν να έχουν μια τέτοια φαλλική ράβδο, η οποία καλό θα είναι να έχει φτιαχτεί από τους ίδιους, Περισσότερα για το ραβδί του Πρίαπου  αλλά και για τις γιορτές των Σάμπατς, θα βρείτε στον Πλήρες Βιβλίο της Μαγείας του  Raymond Buckland (Εκδόσεις Μακρή 1991).
Σήμερα που η νύχτα και η ημέρα είναι ίσες, συντελείται η ερωτική ένωση του θεού και της θεάς, το σπέρμα του πάνα γονιμοποιεί την φύση, ο Ταμμούζης μεταστοιχειώνει την πολεμίστρια Ιννάνα ή την Ιστάρ σε κοσμική μήτρα. Τα ξόρκια της ημέρας πρέπει να περιλαμβάνουν την λέξη ισορροπία, συναισθηματική, ψυχική, νοητική, σωματική. Επίσης καλό είναι να ανάψετε στο νότιο τέταρτο μέσα σε ένα σκεύος καρβουνάκια πολλά και να κάψετε άφθονο θυμίαμα με μυρωδιές της άνοιξης για να καλωσορίσετε την Περσεφόνη και όλες τις χθόνιες θεότητες που γυρίζουν από το σκοτάδι στο φως.  Έπειτα κάντε σπονδές Κρασιού ή χυμού και γλυκιάς πίτας, είτε στην γη , είτε μέσα σε έναν δίσκο ξύλινο ή μεταλλικό. Τέλος ευχαριστείστε την Θεά και το Θεό για το δώρο της ζωής και περάστε την υπόλοιπη μέρα γιορτάζοντας την ανάσταση της φύσης με χορούς και τραγούδια.
 
Βeltane,  η μέρα της βασιλείας του φωτός
Η Εγκαθίδρυση της βασιλείας του φωτός διώχνει μακριά τα σκοτάδια και η ψυχή του ανθρώπου αγάλλεται στην αγκαλιά της μεγάλης κυράς, η φύση ευφραίνεται και η ζωή γιορτάζει

Ο Τροχός γυρίζει για άλλη μια φορά και μας φέρνει στην καρδιά του φωτός, στην γιορτή του Beltane, που σημαίνει κυριολεκτικά Λαμπρή ή τυχερή φωτιά!    Σήμερα ο σπόρος που φυτεύτηκε στην θεία μήτρα της Μεγάλης Μητέρας ανθίζει. Η γιορταστική τούτη μέρα ανήκει στην Θεά καθώς η χαρά της είναι μεγάλη και χαρίζει στην φύση καρπούς, αναπαραγωγή στο ζωικό βασίλειο και ευημερία στους ανθρώπους.
Το Beltane είναι ο αντιθετικός πόλος του Samhain, και αν στο τελευταίο το σκοτάδι φοράει το στέμμα της χειμερινής νύχτας, αυτή η ημέρα στεφανώνεται την λαμπρότητα της Θεάς και εγκαθιδρύει την βασιλεία του φωτός πάνω στην γη.   Συνηθίζεται και εδώ και στο εξωτερικό να γιορτάζεται αυτό το Σάμπατ κοντά στην φύση, σε υπαίθριο  χώρο, αν αυτό είναι ανέφικτο τότε μόνο γιορτάστε το σε κλειστό χώρο. Συνηθίζεται αυτήν την ημέρα να πλέκονται στεφάνια από λουλούδια, πλέξτε όσο πιο πολλά στεφάνια μπορείτε και κρεμάστε τα στα τέταρτα ή σκορπίστε τα γύρω από τον κύκλο.
Επίσης μπορείτε να πλέξετε και στέμματα από άνθη, τα οποία θα φορέσετε κατά την διάρκεια της τελετής και φυσικά ένα μεγάλο στεφάνι ανάλογο με το σχήμα του βωμού σας (αν έχετε βωμό) και να το τοποθετήσετε γύρω από αυτόν, ο οποίος θα έχει ντυθεί με κίτρινα, χρυσά και Καφέ-πράσινα υφάσματα.  Ανοίξτε τον κύκλο σας επικαλούμενοι τα τέταρτα με λόγια χαράς και την Θεά και τον Θεό με λόγια ευλογίας γιατί η ένωσή τους έφερε το φως.
Τα κεριά που θα ανάψετε θα έχουν κίτρινο χρώμα και αν μπορείτε να φτιάξετε εσείς οι ίδιοι κεριά που θα έχουν μέσα αποξηραμένα λουλούδια και σπόρους ακόμα καλύτερα! Η μαγική εργασία της ημέρα θα πρέπει να περιλαμβάνει ξόρκια με σκοπό την έλξη του φωτός  στις ζωές μας, κάθε ευχή που έχουμε κάνει ελπίζουμε να φυτρώσει και να ανθίσει στο φως.
Στο κέντρο του κύκλου μπορείτε να στήσετε ένα μεγάλο κλαδί, το Μαγιόξυλο, γύρω από το οποίο θα χορέψετε εκστατικά υμνώντας το μεγάλο μυστήριο της ζωής ή ακόμα μπορείτε να υψώσετε κώνο δύναμης. Τέλος προσκομίστε στους Θεούς τις προσφορές σας, μέλι, γάλα, καρπούς και κρασί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως σπονδές ευχαριστίας.  Συνηθίζεται αυτή η γιορτή μόλις τελειώσουν τα τελετουργικά δρώμενα να καταλήγει σε ένα μεγάλο συμπόσιο με ανοιξιάτικα προϊόντα.
 
Litha, το Θερινό Ηλιοστάσιο
Ο Τροχός των εορτών του χρόνου είναι κάτι σαν το Γινγκ- Γιάνκγ ,μέσα στην καρδιά του σκοταδιού ενυπάρχει ο σπόρος του φωτός και μέσα στην καρδιά του φωτεινού μισού γεννιέται μυστικά η επερχόμενη νύχτα

Ο Βασιλιάς Θεός Ήλιος, αφού με το σπέρμα του γονιμοποίησε την Θεά τώρα φθάνει στο απόγειο της σοφίας και της Δύναμης του, με λίγα λόγια ο ήλιος μέχρι σήμερα μεγάλωνε την εξουσία του, από αυτήν την μέρα θα αρχίσει σταδιακά να την παραχωρεί στο σκοτάδι. Παρόλα αυτά το σκοτάδι αργεί για αυτό σήμερα συνεχίζουμε να γιορτάζουμε την νίκη της ζωής πάνω στο θάνατο, την ωρίμανση των φυτών και τα γεννήματα των ζώων.
Τα φύλλα των πιο ευαίσθητων φυτών έχουν πάρει το χρυσό χρώμα του καλοκαιριού, άλλα όμως έχουν βγάλει καρπούς οι οποίοι ωριμάζουν περιμένοντας την εποχή του θερισμού και της συγκομιδής. Η Θεά λάμπει μέσα στο χρυσό φως του ήλιου, το οποίο για άλλη μια φορά είναι φωτιά εξαγνισμού. Η Γιορτή του Ηλιοστασίου ονομάστηκε Litha, που κυριολεκτικά σημαίνει φεγγάρι ή απλά μεσοκαλόκαιρο και είναι γνωστό πως γιορτάζονταν ήδη σε πολλούς αρχαίους πολιτισμού της γηραιάς ηπείρου και όχι μόνο.
Πως όμως εμείς σήμερα θα γιορτάσουμε το απόγειο του Ήλιου; Μεταξύ 21 και 23 του μήνα Ιούνη ντύνουμε τον βωμό μας με κίτρινα και χρυσά χρώματα και στολίζουμε τον κύκλο μας με θερινά άνθη όπως για παράδειγμα τριαντάφυλλα, στάχυα και μεγάλα ηλιοτρόπια. Σε μεγάλες ομάδες κυρίως στην Αγγλία και στην Αμερική αυτήν την ημέρα ανάβουν και μεγάλες φωτιές από ξερά χόρτα και χορεύουν εκστατικά πηδώντας πάνω από αυτές προκειμένου να τιμήσουν την πιο μεγάλη μέρα του χρόνου.
Όπως και το Beltane, το  Litha κανονικά πρέπει να γιορταστεί μέσα στην χαρά της φύσης, στο ύπαιθρο, αν αυτό δεν είναι δυνατόν είναι καλό να προσπαθήσετε να «φέρετε» το καλοκαίρι στον χώρο σας με την κατάλληλη διακόσμηση. Αν θέλετε αυτήν την ημέρα ή την προηγούμενη φτιάξτε στεφάνια ή καλάθια από Ηλιοτρόπια ή φτιαχτέ τον κύκλο σας από άνθη και καρπούς πχ τριαντάφυλλα ή στάχια κτλ, αν μάλιστα το κάνετε σε εσωτερικό χώρο είναι ωραίο να πλέξετε γιορντάνια με άνθη, χρυσό-κίτρινες κορδέλες και σπάγκο και να τα τοποθετήσετε στα περιγράμματα των θυρών ή και τα των παραθύρων. Σήμερα μπορούν να γίνουν ξόρκια εξαγνισμού και να ενδυναμωθεί κάθε εργασία μαγική που έχει να κάνει με τον Ήλιο.
Οι προσφορές της ημέρας θα πρέπει να περιλαμβάνουν προϊόντα της γης όπως άρτο ζυμωμένο στο χέρι, στάρι, λάδι και κρασί.  Τέλος κλείστε τον Κύκλο σας και την υπόλοιπη μέρα μην κάνετε τίποτα άλλο παρά μόνο γιορτάστε, φάτε τα αγαθά της μεγάλης μητέρας φύσης και γλεντήστε  με τους αγαπημένους σας αν αυτό είναι εφικτό. Η Ημέρα του Ήλιου είναι μέρα χαράς, παρόλο που αρχίζει να δύει, ακόμα και η δύση, το σκοτάδι χρειάζεται για την ωρίμανση του σπόρου και την αναγέννηση.
 
Lughnasadh ή Lammas, Ο Θερισμός του Αυγούστου
Κάθε δέντρο και κάθε φυτό δίνει τον ωφέλιμο καρπό του, ο θεριστής, που συναντάμε στο πρόσωπο τη θεάς θα συγκεντρώσει τους καλούς καρπούς και θα απορρίψει αυτούς που δεν είναι για βρώση. Το ίδιο συμβαίνει και στις ζωές των ανθρώπων η συγκομιδή μαζεύει το ωφέλιμο και στέλνει για καύση το βλαβερό

Και ο τροχός γυρίζει άλλη μια φορά και  Ο Θεός συνεχίζει να χάνει από τα φως του και να πεθαίνει. Η από την άλλη Θεά γίνεται θεριστής, ο θεριστής του χρόνου που το δρεπάνι του μαζεύει την συγκομιδή των καρπών. Το φως φθάνει στο τέλος του και είναι η ώρα ο άνθρωπος να δρέψει του καρπούς των χεριών του και να γευτεί τα αποτελέσματα του κόπου του, τόσο σε εξωτερικό όσο και εσωτερικό επίπεδο! Μην ξεχνάμε ότι ο Κύκλος που στήνουμε, όπως και η ένωση μας με την παλίρροια του χρόνου και του κοσμικού τροχού, είναι για να ενώσουμε το έσω με το έξω.
Την πρώτη  ή την δεύτερη για μερικές μαγικές παραδόσεις, του μηνός Αυγούστου λοιπόν γιορτάζουμε  το  Lughnasadh   ή στα Αγγλικά Lammas (Ηlaf-Mass), την γιορτή το θερισμό και την συγκομιδή ή αλλιώς η γιορτή του άρτου. Αυτή είναι η ημέρα που πληρώνονται τα χρέη ή για να το πούμε πιο απλά είναι ημέρα αποκατάστασης της δικαιοσύνης των θεών, ότι δηλαδή έσπειρε κανείς θερίζει. Στον πιο δημοφιλή μύθο που συνδέεται με αυτή την γιορτή αναφέρεται ο Γάμος του Κέλτικου Θεού για αυτό και έχει πάρει και την δεύτερη ονομασία Lughnasadh. Για αυτό άλλωστε θεωρείται ότι είναι η καταλληλότερη περίοδος να ενώσουν οι ερωτευμένοι τις ζωές τους με την τελετή του δεσίματος των χεριών (Handfasting), δηλαδή με μαγικό γάμο.
Την ημέρα του Lammas  στήστε το βωμό σας αφήνοντας τον γυμνό από υφάσματα αλλά στολίστε τον με στάχυα, καλαμπόκια και σπόρους, και στο κέντρο του βάλτε ένα μεγάλο άρτο που θα συμβολίσει τα σώμα του Θεού, στην Αμερική που είναι πιο πολύ εξοικειωμένοι με το καλαμπόκι ο άρτος αυτός είναι ένα μεγάλο καλαμποκόψωμο που συμβολίζει τον Αρσενικό  Θεό μια και το καλαμπόκι είναι κατεξοχήν φαλλικό σύμβολο. Αν είστε πιο καλλιτεχνικοί τύποι μπορείτε να φτιάξετε ένα ψωμί σε σχήμα φαλλού ή λέοντα.
Ο Κύκλος του Lammas θα  στολιστεί με σπόρους και στάχυα επίσης μπορείτε σε κάθε τέταρτο να έχετε καλάθια μεγάλα η μικρά με στάρι, πίτες και γλυκά από ζύμη.  Μόλις είστε έτοιμοι στήστε τον κύκλο σας και καλέστε τον θνήσκοντα θεό που βρίσκεται στο απόγειο της σοφίας του και το σπέρμα του γονιμοποίησε την γη ώστε αυτή να δώσει τους καρπούς της θρέφοντας τον άνθρωπο. Έπειτα καλέστε την Γονιμοποιημένη Θεά που η μήτρα της φιλοξένησε το σπέρμα του και γέννησε τα γεννήματα της γης και των ζώων.
Αν είστε μαγική ομάδα μπορείτε να έχετε από πριν συμφωνήσει και έχετε οργανώσει την εκτέλεση ενός ή περισσοτέρων Handfastings, τα οποία θα αρχίσουν ακριβώς μετά τις επικλήσεις των τετάρτων και των θεών. Η Δύναμη της ημέρας  και το κλειδί της βρίσκεται στο δίπτυχο σπέρνω-θερίζω. Έτσι τα ξόρκια που θα τελεστούν πρέπει να ακολουθούν αυτό το μοτίβο σκέψης. Είναι καλό σήμερα αντί για κώνο δύναμης να τραγουδήσετε ύμνους και  μελωδίες που υμνούν την συντήρηση της ζωής πάνω στην μεγάλη μητέρα Γη. Τέλος ευλογείστε τον άρτο και φάτε τον ώστε να πάρετε την ευλογία και την σοφία του Θεού και έπειτα αφού ανοίξετε τον κύκλο ή και μέσα σε αυτόν οργανώστε ένα μεγάλο συμπόσιο με χορούς και τραγούδια, με τέλεια αγάπη, εκστατική χαρά και εμπιστοσύνη στο σύμπαν και τον κύκλο της ζωής που συνεχίζεται αέναα.
 
Mabon, η ισημερία του φθινοπώρου
Ο Κύκλος τελειώνει και η σπορά δίνει τους τελευταίους καρπούς τα γλυκά φρούτα του φθινοπώρου, που θυμίζουν το φως που σβήνει, το θέρος που τελειώνει και την ζωή που θάβεται στο χώμα για να ξαναφυτρώσει, το Mabon είναι γιορτή χαρμολύπης καθώς περιλαμβάνει μεν τον Θάνατο αλλά έχει την ελπίδα της αναγέννησης

Το σπέρμα του Θεού που άνθισε στο σώμα της Θεάς, στις 20 με 23 του Σεπτέμβρη, πεθαίνει, δεν κατεβαίνει ακόμα στον Άδη αλλά σαν πρίγκιπας κείτεται στην Αγκαλιά της φύσης και της Μητέρας Θεάς. Αν και πολλές wiccan και γενικότερα pagan παραδόσεις θεωρούν ότι το σκοτεινό μισό του χρόνου ανήκει στον θεό ενώ το φωτεινό στην θεά εν τούτοις κάτι τέτοιο θα καταργούσε την ισορροπία των αντίθετων πόλων πάνω στην γη. Ο Θεός και Η Θεά γιορτάζουν μαζί σε όλες τις γιορτές του χρόνου μέσα σε ένα ξέφρενο πανηγύρι χαράς έρωτα θανάτου αλλά και αναγέννησης.
Έτσι και σήμερα Ο Θεός έχει πεθάνει και κείτεται στο γήινο φέρετρο το καμωμένο από τα φθινοπωρινά φύλλα και η Θεά παραμένει ο θεριστής της σοδειάς της γης ή οποία δίνει τον τελευταίο της καρπό, Η Φθινοπωρινή ισημερία είναι γνωστή ως η γιορτή του Mabon, που σημαίνει Θεϊκή Νεότητα. Αυτήν την ημέρα γιορτάζεται ο δεύτερος θερισμός που αφορά κυρίως πολλά είδη φρούτων. Τι κάνουμε λοιπόν σήμερα;
Φοράμε καφέ υφάσματα στον βωμό μας και αν θέλουμε βάζουμε μερικές πινελιές κίτρινου στο μοτίβο της διακόσμησης μας, προσθέτοντας πάνω στο καφέ ύφασμα ένα κίτρινο τούλι η μια χρυσαφένια οργάντζα. Ο Κύκλος μας διακοσμείται απλά με φθινοπωρινά φύλλα, αν θέλουμε μπορούμε να ζωγραφίσουμε και να στολίζουμε δρεπάνια  αλλά και αμπέλους ως σύμβολα του θερισμού και να τα βάλουμε στα τέταρτα, τα κεριά που χρησιμοποιούμε σήμερα θα πρέπει να είναι στα χρώματα του καφέ, του λευκού, του κίτρινου και όχι του μαύρου το οποίο είναι συνδεδεμένο με το Samhain.  Μόλις υψώσουμε τον κύκλο μας καλούμε τα τέταρτα και έπειτα τον Κύριο, που έχει γίνει άρχοντας του κόσμου των σκιών και την Κυρά του Θερισμού. Ο Κύκλος του χρόνου έχει φθάσει σχεδόν στο τέλος του, αν και το τέλος του έτους και η αρχή του επόμενου θεωρείται συνήθως το Samhain.
Όμως σήμερα μπορούμε να φορτίσουμε ξόρκια σποράς μιας νέας κατάστασης αν είναι δυνατόν προκειμένου να φορτίσουμε τις μαγικές μας εργασίες ας υψώσουμε έναν κώνο δύναμης και έπειτα θα ευχαριστήσουμε τις δυνάμεις τις ζωής και της συντήρησης για όσα αγαθά μας έδωσαν. Αν θέλετε μπορείτε να φορτίσετε σπόρους που θα χρησιμοποιήσετε αργότερα σε κάποιο ξόρκι η γητειά που θα έχει να κάνει με μια νέα αρχή. Οι σπονδές προς τους θεούς είναι καλό να περιλαμβάνουν φθινοπωρινά φρούτα, χυμούς και φυσικά κρασί. Στο τέλος αφού έχετε αποθέσει τις προσφορές σας γειώστε την ενέργεια του Κύκλου και διαλογιστείτε πάνω στις νέες βάσεις που θέλετε να βάλετε για το επόμενο διάστημα της ζωή σας
Ο Οκτάκτινος τροχός έφθασε στο τέλος του αλλά το τέλος του είναι η αρχή του καθώς κάθε χρόνο γεννιέται πεθαίνει και ανασταίνεται.




www.strangefiles.gr - Π.Καρδάρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου